Dvojpólový jistič - co se používá a jak se liší od jednoho pólu

  • Odeslání

Automatický dvojpólový přepínač k ochraně elektrické sítě konstrukčně zahrnuje 2 jednopólové stroje se společnou pákou a interním uzamykacím systémem. V tomto článku se budeme podrobně bude hovořit o tom, co dvoupólové stroje, jaké jsou charakteristiky jeho práce a montáž, stejně jako pochopit, co je hlavní rozdíl mezi těmito dvěma póly jednopólových přístrojů ochrany.

Vlastnosti jednopólového a dvoupólového AB

Podstata práce každého z těchto typů lze obecně chápat z názvu. Jednopólový stroj je určen k vypnutí jedné linky. Dvojportová síť se od ní liší tím, že monitoruje pracovní postup současně ve dvou řádcích a porovnává parametry elektronového toku a určuje, zda odpovídá hodnotě, která je přijatelná pro správnou funkci sítě. Když jsou tyto parametry překročeny, přístroj pracuje a zároveň vypíná výkon obou linek.

Někteří čtenáři se mohou zajímat: je možné vyměnit bipolární jistič s dvojicí jednopólových přepínačů? To se v žádném případě nedá. Opravdu, v zařízení se dvěma póly jeho prvky jsou spojeny nejen společnou pákou, ale také západkového mechanismu.

To znamená, že v případě poruchy se současně odpojí a ve dvojici jednopólových AB nezávislých na sobě funguje pouze jeden automat. V tomto případě bude elektrický proud stále přiveden do vadného obvodu zapnutým zařízením, což může zapříčinit zapálení kabeláže. Živě o pokusu o sloučení v následujícím videu:

Rozdíl mezi těmito dvěma druhy bezpečnostních spínačů spočívá v zařízení uvolnění. Bipolární přístroj musí mít vypínací prvek, jehož konfigurace umožňuje současně vypnout obě části přístroje, a to jak během automatického provozu, tak při ručním provozu.

Je-li elektrický obvod v bytě jednokruhový, není nutné instalovat dvoupólový automatický obvod, protože není potřeba současně chránit různé části místnosti. Ale v případě instalace složitého vybavení v jedné z místností, které její parametry nemohou být zahrnuty do jednoho společného řetězce, nelze to udělat bez vícenásobného pólu.

Z důvodu srozumitelnosti zvažte příklad. Předpokládejme, že v domácí síti jsou dva řádky, z nichž jeden je připojen ke složitému zařízení a přijímá napájení přes usměrňovač.

Pokud dojde k porušení v jedné z linií, pak v důsledku odpojení napájení jednoho okruhu způsobí nárůst napětí a tím i zvýšení dalších parametrů. Pokud AV druhé linky nefunguje včas, bude výsledkem selhání zařízení a případně požár kabelu. Proto musí být taková síť chráněna dvoupólovým zařízením.

Co se stane v opačném případě při pokusu o odpojení vícepólového stroje ve videu:

Příležitosti a účel víceúčelových zařízení

Instalace bipolární AB umožňuje ovládání:

  • Dva nezávislé obvody se současným vypínáním v případě výskytu problému.
  • Parametry každé nezávislé linky (i když se objeví problémy v jednom z nich, jsou současně vypnuty).
  • DC linka má podobné možnosti vypnutí.

Vycházíme z toho, že vstupní automat by měl být alespoň bipolární, protože umožní vypnout napájení v celém domě, pokud z nějakého důvodu nefungoval AV vadné části sítě. Stejně jako každá taška také umožňuje ruční odpojení bytu.

Zvažte tuto situaci. V jednom z linek domácích elektrických kabelů došlo k chybě, ke které AV oblasti problému neměla čas reagovat a spálit, a to ze spínače do vodiče elektrického proudu. Dokonce i když je společná síť chráněna ochranným zařízením, ve většině případů to problém nevyřeší, protože v případě poruchy kabelu vypne napájení RCD, aby se zabránilo šokům lidí. Proto bude také selhat a v obvodu, který je chráněn úvodním bipolárním strojem, vznikne nerovnováha.

Živě o multipolech na videu:

Pokud je rozdíl mezi vstupním a výstupním napětím překročen o více než 30% (a pokud je v jednom z větví zkrat, to se stane velmi rychle), automatický vstup bude fungovat odpojením jak fázových, tak nulových kabelů. V takovém případě bude elektrická síť úplně vypnutá a na zemnící kabel nebude žádný svodový proud. Tím se vyloučí nebezpečí selhání zařízení a požáru. Tím, že vyloučíte poruchu, bude možné stroj opět manuálně zapnout.

Nevýhody bipolárních jističů

Každé zařízení má slabé stránky a multipólová síťová zařízení nejsou výjimkou. I když v dvukhpolysniki existuje jen několik negativních vlastností, nicméně budeme je seznamovat:

  • Při současném zkratu dvou linek dochází k poruše kabelu elektrickým proudem.
  • Tepelné uvolňování příležitostně selhává, což způsobí, že se síť vypne, i když je v normálním stavu.
  • V důsledku nehody může dojít k poruše AV na jedné z čar, což je důvodem, proč nebude možné zapnout napájení i po odstranění poruchy.
  • Multipólová zařízení mají vyšší citlivost na mechanické poškození v porovnání s jednotlivými přepínači.

Navzdory těmto nedostatkům jsou ochranné zařízení, které ovládají dvě linky, běžné a velmi oblíbené. Umožňují vám ochránit celkovou síť v případě problémů v řadě, ke které jsou připojeny silné domácí spotřebiče.

Bezpečnostní opatření při instalaci dvoupólových strojů

Pravidla elektrické bezpečnosti při instalaci ochranných zařízení na dva póly jako celek se neliší od obecných opatření při instalaci jiných elektrických zařízení. Jsou to:

  • Instalace by měla být prováděna dvěma lidmi, aby v případě šoku jednoho z mistrů mohla druhá poskytnout obětem včasnou pomoc.
  • K ochraně před úrazem elektrickým proudem musíte používat dielektrické rohože a ochranné rukavice.
  • Než začnete pracovat s napájecími sítěmi, musíte získat zvláštní povolení.

Závěr

V tomto článku jsme hovořili o bipolárních jističích, charakteristikách jejich práce a výhodách, stejně jako o několika málo vlastnostech. V souhrnu je třeba poznamenat, že multipólové stroje poskytují spolehlivou ochranu elektrických sítí se dvěma obvody, zvláště když jsou připojeny k zařízením, která jsou výrazně odlišná v napájení.

Bipolární automatické zařízení - popis, princip činnosti, připojení

K ochraně vašeho domu a zařízení v případě poklesu napětí nebo síťového přetížení jsou prostě nezbytné RCD. Za tímto účelem je obecně instalován vstupní bipolární automat na 25A, 32A nebo 50A.

Popis a princip činnosti

Než začnete diskutovat o principu fungování zařízení, musíte zjistit, proč je třeba použít dvojpólový diferenciální automat. Pokud se síťové napětí zvyšuje nebo zkratuje, což může způsobit přerušení některých připojených zařízení, přístroj vypne napájení. Tím se odpojí jak fázový vodič, tak neutrál.

Foto - stroj s dvojitým pólem

Taková implementace je poskytována pro PUE (Pravidla pro instalaci elektrických zařízení), která uvádí, že je zakázáno odpojovat fázový vodič bez odpojení neutrálu. Tento elektrický stroj je instalován na panelu (umístěný ve vestibulu nebo přímo v bytě) na napájecím zdroji jednotlivých zařízení pro ovládání své práce. Pokud je to nutné, můžete elektrický proud vypnout sami.

Foto - dvoupólový štít

Automatický bipolární spínač sestává ze dvou jednopólových strojů, které jsou propojeny pákou a mají společný interní uzamykací mechanismus. Při výskytu vysokého napětí nebo přepětí se obě zařízení vypnou najednou, což chrání vedení před požárem. Proto je přísně zakázáno používat dvě samostatná jednopólová zařízení namísto jednoho dvoupólového. Protože v tomto případě se vypne jen jedna z nich, zatímco druhá bude i nadále živit byt nebo dům.

Jmenování strojů:

  1. Chránit sítě bytových domů a podniků před požáry;
  2. ovládání provozu jednotlivých elektrických zařízení s vysokým výkonem (obráběcí stroje, elektrické sporáky, generátory, kotle apod.) instalované ve venkovském domku, v garáži, ve výrobní místnosti apod.;
  3. odpojení zátěže při poklesu napětí;
  4. rozvětvení (strukturování).

V zásadě se bipolární stroje používají v bipolárních instalacích (fáze a nula), což je standard pro všechny domy postavené před rokem 1990. Pro tento účel se používá dvoufázový jednofázový kabel, který má fázový a neutrální vodič.

Foto - automatické pro byt

Navzdory skutečnosti, že oba tyto dráty jsou považovány za ekvivalentní a teoreticky mohou být zaměněny, neutrální vodič je zvolen modrý při zapojení elektrických vodičů (nebo instalovat stínítko s příslušným odstínem na jeho konci).

Video: aplikace bipolárního automatu v domácnosti

Jak si vybrat bipolární

Před instalací bipolárního vstupního zařízení musíte zvolit jmenovitý proud, který odpovídá výkonu připojeného zařízení. Zjednodušení výpočtů pomůže našemu stolu, díky kterému můžete snadno najít potřebné hodnoty pro připojení dvoupólového stroje IEC, TN-C apod.:

Tipy pro elektrikáře

Jak jej správně připojit a všechny podobné jističe jsou stejné?

Jaké jsou vlastnosti a nuance při instalaci bipolárního stroje a co říká "bible" elektrikářů - PUE?

Nejprve je to první.

Takže, kde jsou používány bipolární stroje?

V návaznosti na název automatu vyplývá, že jsou používány tam, kde napájení elektrického zařízení prochází dvěma dráty a vyžaduje současné automatické přepínání dvou pólů automatu.

Naprimer- dolů transformátor 220/36 V, kde sekundární vinutí pro ochranu proti přetížení dát pólů stroje.

Je-li k ochraně primárního vinutí takového transu použit jedenpólový automat: připojte k němu fázi a nulovou sběrnici v rozváděči dosáhnete nulou, pak nemůžete sekundární vinutí chránit.

Neexistuje žádná fáze a žádná nula a mezi dvěma svorkami sekundárního vinutí s napětím 36 voltů je síťové napětí. Pokud je to naprosto zjednodušené, pak dvě různé fáze.

A v tomto případě se používá bipolární automat.

Jen chcete vysvětlit, existují dva typy dvou-terminál 2P a 1P + N. Jaký je jejich rozdíl?

Automatika 1P + N nebo, jak se také nazývá "jednofázová s nulou", se vyznačuje skutečností, že funkce automatického ochranného vypnutí je pouze v "fázovém" pólu.

Druhý pól jednoduše slouží jako přepínač zatížení a používá se k připojení neutrálního vodiče, používá se také v automatizaci jako normálně otevřený kontakt a je možné jednoduše vést vodič přes signální světlo a bude možné sledovat zapnutí automatické žárovky.

Samozřejmě, takový automat může být použit jako jednoduchý unipolární. V takovém případě musí být "fáze" připojena na své místo (v žádném případě na terminál N!).

Pro bytové kabely jsou takové automaty 1P + N zcela vhodné a mají výhody oproti jednomopólovému.

Například v případě RCD instalovaného před takovými stroji stačí pro vypnutí všech automatických zařízení vypnout RCD a zapnout automatické přístroje jeden po druhém, dokud nebude nalezena chyba kabeláže.

A kdyby byly jednoduché monopolní, pak byste museli otevřít štít, odšroubovat dráty z nulového autobusu atd.

Druhý typ bipolárních automatů je 2P.

Už mají oba póly chráněné před přetíženími a zkraty, a když jsou připojeny, není absolutně žádný rozdíl, kam připojit nulu a kde je "fáze". Tyto stroje jsou širší než 1P + N.

Není nutné připojovat fázi 2P k automatu a nulovému - je také možné mít dvě fáze, a to stejné a naopak. Kromě toho může být propojka mezi vypínači v tomto případě odstraněna a ovládání zátěže odděleně.

Nemůžete-li propojku odstranit, pokud je pomocí zařízení připojena fáze s nulou.

Toto je hrubé porušení EMP a je velmi ohrožující život! V případě vypnutí nulového klíče ze zkratu na těle elektrického zařízení může být život ohrožující potenciál (napětí)!

Rovněž nezáleží na takových strojích, ze kterých stran se má spojit zatížení, zhora nebo dolu, na tom nezáleží. To také pravidla nepovídá, ale doporučuji připojit stejnou sílu shora a zatížení zespodu.

A pokud učiní opak, je to jen v nejvíce extrémních případech.

Já sám jsem měl takové případy, když jsem v nainstalovaném štítu spustil staré elektrické vedení a jeho délka nestačila k připojení k horním svorkám stroje.

A to by nebylo moudré, vybudovat drát, instalovat krabici, připojil jsem se ke spodním svorkám. Ale takové případy byly velmi vzácné a jako výjimka z pravidla.

A teď o hlavní věc.

Takové bipolární stroje mohou být instalovány jako vstupní stroje, stejně jako pro skupinové a individuální zatížení. PUE jej nezakazuje.

PUE je "bible" elektrikáře, který je dekódován jako "Pravidla elektroinstalace".

To nám říká "Bible":

Bod 6.6.28. "U trojfázových nebo dvouvodičových jednofázových vedení sítí s uzemněnými neutrálními jednopólovými spínači, které by měly být instalovány ve fázovém vodičovém obvodu nebo dvoupólové, by nemělo být možné odpojit jeden neutrální vodič bez odpojení fázového vodiče."

V našem případě se jedná hlavně o byty, které využívají dvouvodičové (dva vodiče v 220-voltovém vodiči) jednofázové elektrické vedení s uzemněným neutrálem.

Důležitá poznámka: pokud je zapojení třívodičové, tj. Fáze, nula a zem, pak je zemnící vodič ve všech případech zakázán!

Zemnění (PE-vodič) nikdy není připojeno přes jistič, zástrčky, pojistku atd.! Přerušení je povoleno pouze přes konektor!

Zdá se, že v podstatě to všechno bylo řečeno, jestli máte nějaké dotazy, zeptejte se, já vám zodpovím!

Automatické přepínače bipolární 25A

Jističe bipolární 25A - koupit od 9 dodavatelů. Ceny za 63 pozic automatických spínačů.
Slevy! Vyberte si tu nejlepší nabídku!

  • bipolární (1221)
  • čtyři póly
  • tripolar
  • jeden pól
  • BA (3577)
  • BA 47-29 (1114)
  • BA 47-100 (1005)
  • BA 47 (263)
  • A 3144
  • AE 2036
  • A 3712
  • A 3134
  • A 3124
  • BA 55-41
  • BA 51-35
  • A 3161
  • A 3163
  • A 3714
  • A 3716
  • A 3786
  • A 3794
  • A 3796
  • A 3772
  • A 3776
  • A 3724
  • A 3722
  • A 3726
  • BA 55-43
  • BA 57-39
  • AE 2026
  • AE 2046
  • BA 47-63
  • AE 2016
  • AE 2043
  • AE 2066
  • AE 2056
  • AE 2044
  • BA 88
  • BA 88-32
  • BA 57-35
  • AE
  • BA 57-31
  • BA 57
  • BA 55
  • BA 88-35
  • BA 88-37
  • BA 88-40
  • AE 1031
  • 25A (1185)
  • 150A
  • 60A
  • 8A
  • 75A
  • 1.6A
  • 320A
  • 13A
  • 1250A
  • 30A
  • 500A
  • 2500A
  • 2.5A
  • 300A
  • 225A
  • 6.3A
  • 0,5A
  • 35A
  • 12A
  • 3200A
  • 315A
  • 4000A
  • 600A
  • 31.5A
  • 1.5A
  • 175A
  • 2000A
  • 6A
  • 20A
  • 100A
  • 80A
  • 250A
  • 50A
  • 32A
  • 63A
  • 40A
  • 10A
  • 16A
  • 125A
  • 2A
  • 1600A
  • 5A
  • 200A
  • 15A
  • 4A
  • 1000A
  • 1A
  • 160A
  • 3A
  • 400A
  • 630A
  • 800A

Přepínače BA 47-29 jsou navrženy tak, aby chránily proti přetížení a zkratovým proudům
Sledujte podrobně

Přepínače BA 47-29 jsou navrženy tak, aby chránily proti přetížení a zkratovým proudům
Sledujte podrobně

Přepínače BA 47-29 jsou navrženy tak, aby chránily proti přetížení a zkratovým proudům
Sledujte podrobně

Přepínače BA 47-29 jsou navrženy tak, aby chránily proti přetížení a zkratovým proudům
Sledujte podrobně

Přepínače BA 47-100 jsou navrženy tak, aby chránily distribuční a skupinové obvody
Sledujte podrobně

Přepínače BA 47-100 jsou navrženy tak, aby chránily distribuční a skupinové obvody
Sledujte podrobně

Automatické spínače Schneider Electric řada BA63 (Brownie) slouží k ovládání a ochraně řetězů
Sledujte podrobně

Modulární jističe Schneider Electric NG125 s vysokou účinností
Sledujte podrobně

Modulární jističe Schneider Electric NG125 s vysokou účinností
Sledujte podrobně

Modulární jističe Schneider Electric NG125 s vysokou účinností
Sledujte podrobně

Modulární jističe Schneider Electric NG125 s vysokou účinností
Sledujte podrobně

Modulární jističe Schneider Electric NG125 s vysokou účinností
Sledujte podrobně

Modulární jističe Schneider Electric NG125 s vysokou účinností
Sledujte podrobně

Výjimečné vlastnosti modulových jističů Scheider Electric Acti 9 iC60 series gar
Sledujte podrobně

Výjimečné vlastnosti modulových jističů Scheider Electric Acti 9 iC60 series gar
Sledujte podrobně

Výjimečné vlastnosti modulových jističů Scheider Electric Acti 9 iC60 series gar
Sledujte podrobně

Výjimečné vlastnosti modulových jističů Scheider Electric Acti 9 iC60 series gar
Sledujte podrobně

Miniaturní jističe Schneider Electric iDPN řada N používají ochranu proti proudům
Sledujte podrobně

Schneider Electric C60H-DC DC modulární jističe chrání odchozí
Sledujte podrobně

Schneider Electric C60H-DC DC modulární jističe chrání odchozí
Sledujte podrobně

Elektrikář v němčině :)

Elektrikářství v Jaroslavle. Bezpečně. Jemně. Spolehlivě

Co jsou to bipolární stroje?

Někdy jsem a ostatní instalační pracovníci byli požádáni o to, jaké bipolární jističe jsou potřebné, které při odpojení porušují fázový vodič i neutrál. Zdá se, že neutrální neutralita nemá smysl, protože její potenciál vůči zemi je malý. Ale ne všechno je tak jednoduché...
Za prvé, co je bipolární automat. Jedná se o dva identické jednopólové stroje sestavené v jediné jednotce. Nemají jen jednu páku, ale také vnitřní zámek mezi mechanismy. Je třeba synchronizovat práci obou polovin tak, aby se současně zapínaly a nejdůležitější bylo vypnutí současně při spuštění ochrany. To je zásadně důležité, protože OLC zakazuje rušení neutrálního vodiče bez současného přerušení fázového vodiče:
Rozumíš? Poslední odstavec odstavce 3.1.18 zakazuje rozbít neutrál odděleně od fáze; proto není použití dvoupólového automatu namísto dvoupólového automatu nepřijatelné! Je také nepřijatelné pokusit se vytvořit bipolární stroj dvou jednopólových jednotek, jednoduše kombinací jejich páček. V síti se dvěma porty musí mezi oběma mechanismy existovat interní zámek zajišťující jejich současný provoz. Jedna páka je nutná pouze pro ruční zapínání a vypínání.
Kdy mají být používány bipolární sítě? Za prvé, zvážit situaci, která se velmi často nachází ve starém bytovém fondu, postavený před zavedením EIR-7. V těchto domech v bytech položené dvoužilové vedení, není žádný ochranný vodič. Počínaje větví přístupového stoupacího potrubí by bytová síť měla být považována za jednofázový dvouvodičový. V takové síti jsou fázové a nulové vodiče rovnocenné. Jinými slovy, elektrotechnik Zhekovského, který pracuje v podlahovém panelu, může snadno vyměnit dráty na pobočce do vašeho bytu a zároveň neporušuje žádná pravidla. Ano, a to není překvapující, protože v těch dnech neexistovala žádná barevná diferenciace kalhotek pro barevné značení drátů; Všechny hliníkové "nudle" (drát APPV), které byly použity pro instalaci v obytných budovách, byly bílé. Ale ve vašem bytě již instaloval nový štít. A pokud se taková "permutace" objeví v podlahovém panelu, pak se vše ve vašem štítu otočí vzhůru nohama. Na strojích bude nula a fáze na nulových autobusech! Nyní, pokud se pokusíte odpojit linku strojem, zakážete pouze nulu a fáze zůstane. Pokud nezkontrolujete nepřítomnost fáze a neučiníte něco, co se má dělat, seznámíte se s účinkem elektrického proudu na lidské tělo. Poté se pokusíte zavřít úvodní stroj ve svém bytě. Pokud je však unipolární, opět se nezdaří, bude součástí neutrální mezeru, nikoliv fáze. Ale pokud je vstupem síť se dvěma terminály - je další věc. Můžete odpojit panel panelu a po zavádění automatu klidně vyměnit konce, vracet fázi do automatů a neutrální - na nulovou stopku.
Na první pohled v nových domácnostech, které splňují požadavky EIR-7, tato situace nemůže být. Zde mají apartmány jednofázovou třívodičovou síť; Každý drát má své vlastní účelové a barevné označení. No, není barevný slepý elektrikář místní správcovské společnosti, zamíchá modrou s bílou? Ale kromě zdravého rozumu je stále ještě lidský faktor. A může se projevit různými způsoby:
1. Vodiče mohou být již ve fázi výstavby zmateni našimi pracovitými hosty ze slunného Tádžikistánu.
2. Elektrikář správcovské společnosti se může stát odborníkem v různých nápojích a po své pravidelné degustaci vykonává svou práci.
3. A konečně, jen chyba, ze které není pojištěna žádná osoba. A můj patologický zvyk kontrolovat třikrát to, co se děje, není pro každého společné.
Následující situace, kdy je nutné použití dvoukoncových sítí, je nahrazení paketových přepínačů (paletizátorů), jako jsou tyto:
Tato noční můra elektrikáře je v obrovských množstvích v podlahových elektrárnách domů 60. až 90. let. Proč noční můra? Vysvětluji. Servisní taška je bezpečná a spolehlivá věc. Ale vzhledem k úplné nepřítomnosti prevence elektrických zařízení ze strany správcovských společností se upnutí drátu v terminálech těchto bagrů postupně snižuje. Terminál se zahřívá sám a současně ohřívá krabičku s kapucí. Na fotovalech jsou označeny vyhořelé svorky. Vypadá hrozivě, že? Díky neustálému ohřevu samotného těla se křehký karbolit stává ještě křehčí a začíná se rozbít. Pokud se pokusíte zakázat takové "postižené" tělo, může se jednoduše rozpadat. Ale bagger přenáší oba dráty, a to jak fáze, tak neutrál. Proto pokud dojde ke zničení krytu, dojde k zkratu. Bagnik se postaví na bytové automaty a je chráněn pouze pojistkou v univerzální IG, místo toho, která je možná možná jako kus svařovací elektrody nebo něco takového stál dlouho. Stručně řečeno, krátká bude ADS! S hrozným zábleskem, obloukem, plazmovými tryskami ze všech prasklin v trupu a postříkáním roztaveného kovu! Proto elektrikáři, tyto paketové přepínače se nazývají pouze "výbušniny" nebo "granáty". Dokonce jsem se obrátil na bagry, které se daly do provozu - vypínám je výhradně v rukavici a otočím obličej stranou. A pokud je i to nejmenší podezření, vůbec se ho nedotýkám; Odstřelím schéma a změnu na dvou-terminál.
Pojďme dál. Další oblastí použití dvoupólových automatů je výměna pojistek (zástrček). V domě 50... 60s stavby:
"Zajímavostí" je, že zástrčky jsou instalovány jak ve fázovém vodiči, tak v neutrálu. Jedná se o pozdrav z minulosti, od té doby, kdy byl bytový fond převeden ze 127V na 220V. Transformátory v rozvodnách byly stále staré, 127/220, a ne jako nyní, 220/380. Proto byt nebyl aplikován na fázové napětí (fáze + neutrál), ale lineární (dvě fáze); a pojistky byly vloženy do obou kabelů, jak to požaduje OES:
Transformátory jsou dlouho vyměněny, ale dopravní zácpy byly tak jako taky a zůstaly. Nyní se fáze a neutrál dodávají do bytů a pojistka v neutrálu je hrubým porušením pravidel:
Bipolární stroj bude také užitečný, protože to usnadní výměnu zástrček bez přepracování rozvržení desky.
Další situace, kdy je nutné využívání dvou-terminálních sítí, je zavedení napájení soukromého domu nebo chaty. Takové domy vždy obdrží energii z nadzemní linky (OHL), která může být v jakémkoliv požadovaném stavu. Například v tomto:
Můžete očekávat cokoli od nadzemní linky v nouzovém stavu. Například při silném větru může dojít ke střetu nebo k přerušení drátů. Co pak v neutrálním způsobem "dorazí" ve vašem domě, je nemožné předvídat. Bipolární stroj v této situaci vám umožní odpojit oba vodiče a plně se chránit.
Další oblastí použití bipolárních strojů je připojení spotřebičů vyžadujících napětí 380V. Zřídka, ale existují. Nemluvím o třífázových zátěžích (je zde potřeba třípólový automatický stroj), ale o těch, které potřebují dvě fáze k práci, například s výkonným ohřívačem vody nebo elektrickým sporákem obsaženým v dvoufázovém schématu. Pro připojení takového spotřebitele nelze použít dvě samostatné jednosměrné sítě; znovu potřebujeme dvoupólové sítě.
A konečně je nutná dvouportová síť, pokud je dům nebo chatka připojena přes systém TT. Nebudu zde popisovat detaily tohoto systému, článek o tom není. Mohu jen říci, že v systému TT je možný významný potenciální rozdíl mezi neutrálním napájecím zdrojem a místním uzemňovacím zařízením (nabíječkou). Použití sítě se dvěma přípojkami je povinné, protože pro úplné odpojení domu musí být oba vodiče přerušeny.
Proto, drahý čtenář, pokud elektrikář, jehož služby používáte, naznačuje, že instalujete zařízení na dvou koncích u vchodu do vašeho bytu nebo domu - souhlaste bez mluvení. A pokud není nabízena - trvejte na tom. Rozdíl v ceně jedné a dvoupólové sítě je 150... 200 rublů. Vaše bezpečnost je neocenitelná.

Sdílet toto:

Líbilo se mi to:

Nahrávání navigace

Přidat komentář Zrušit odpověď

Všechno je jasné a dobře uvedené! Díky moc!

A mohou projít dvěma fázemi? Koneckonců, není uvnitř elektricky spojen.

Ano, můžete. Navíc je nutné připojit zátěže, které vyžadují dvoufázové napájení.

Díky za článek! Ve velkém detailu, s příklady a zkušenostmi.

Pro autora tohoto článku se ráj vyhnul

Alexey, díky, ale nejsem spěchá, abych tam šla :)

Malá otázka, kterou se snažíme pochopit elektrický proud. Dvojpólový řídicí systém má jmenovité napětí 400 voltů. Chápu, že mohou být připojeny u vchodu do bytu do sítě 220 V. Pokud ano, budou fungovat normálně s takovým napětím.

Sergey, jmenovité napětí 400 V, znamená, že izolace stroje může odolat lineárnímu (mezifázovému) napětí. Případ, kdy dva přepínače přepínají dvě fáze.
Samozřejmě, že při nižším napětí zařízení pracuje normálně.

Děkuji! Pomohlo to pochopit.

Občané, mám otázku:
Podívejme se, vložili jsme dva pólové automaty na vstup, potom na počítadlo a potom jsme na fázovém vodiči dali jističe pro každou skupinu.
BUT, bipolární stroj připojený podle očekávání, fáze na fázi, nula až nula. Předpokládejme, že elektrikář na pólu opravil něco a zamotal dráty, teď jsou dráty také smíchány na dvou-terminální síť - fáze jde na nulu a nula do fáze. Nyní, jestliže je zkrat, pak jistič bude fungovat, ale ukázalo se, že to není fáze, která je vypnuta, ale nula, aniž byste vypnuli fázi !, Protože vodiče jsou smíchány.
Řekni mi prosím, co mám špatně?

Máte pravdu. A vše, co je třeba udělat v této situaci, je vyměnit vodiče pod indukčním dvoupólem.

Dobrý den
Chci udělat sám elektrikáře, aby nebyl žádný hack.
Řekněte mi, jak to myslíte, jak bezpečná je tato schéma:
Na vstupu dvojpólového automatu pak pak, z každé zásuvky nebo spínače, vytáhnu vlastní kabel přímo do štítu, obcházím všechny krabice, spojovací skříně atd., Tím méně spojení, tím lépe.
Dále na každém výstupu / vypínači jsem vložil svůj samostatný bipolární jistič do palubní desky tak, aby během přetížení nebo zkratu nebylo vše zastřiženo, ale pouze vypínač / vypínač, kde došlo k problému, je vypnut.
To znamená, že dvuhpolyasnik na vstupu, pak pult, pak jde pár dvuhpolemniki, každý do své vlastní zásuvky, každý vývod / přepínač je poháněn osobně svým kabelem přímo z štítu, obejití všechny zákrutky, krabice a další.
Dostal jsem dva terminály pro každou zásuvku nebo spínač místo obvyklého AB, takže pokud se fáze a nula smíchají na tyči, nestane se, že nula je vypnutá a fáze je připojena, protože fáze a nula jsou zmatené.
Je takový schéma bezpečný?

Dobrý den, host. Ano, vaše schéma je bezpečné, i když nadbytečné. A mimochodem, tady je:
"Aby při přetížení nebo zkratu nebylo všechno omezeno, ale pouze zásuvka / spínač, kde došlo k poruše, je vypnuto"
volal selektivitu. Nechte naději, že ji najdete v měřítku bytu; Dobrá bude stále spadat jak skupinové, tak i úvodní stroje.

Dobrý den, milý mistře. Prosím, specifikujte - Mám napájecí relé na 40A v mém el.sch, a elektrikář mi doporučil koupit bipolární automatické rozváděče pro 25 A nahradit dávkový stroj. Jaký je váš názor? A také bipolární stroje, které by společnosti doporučovaly? Děkuji.

Tamara, ahoj. Elektrikář správně doporučil.
Podle výrobce, pokud potřebujete kvalitní a ne příliš drahé, pak vezměte domácí série ABB SH:
http://www.etm.ru/cat/nn/9750549/
Pokud je levnější, pak BA47-29 z IEK:
http://www.etm.ru/cat/nn/9670220/
Může být dražší - opět ABB, ale již dospělý seriál S:
http://www.etm.ru/cat/nn/9749652/
nebo nekompromisní kvalita zařízení Siemens 5SY:
http://www.etm.ru/cat/nn/2759118/
Ale vážně, vezměte první možnost - doma ABB; vše je v tom optimální.

Děkuji, drahý mistře. Hodně štěstí a úspěchu - ve všem!

Řekni mi, teď mám 2 tavné zástrčky, 16 každý, takže potřebuji jeden bipolární pro 25? (starý dům, stalinka)

Vitaly, ahoj. Ne, potřebujete 16 amp dvoupólové.

Dobrý den! Na mém dacha je po něm automatický 2P 25A ABB počitadlo a pak jednoduché automaty. 2 roky bylo všechno v pořádku, ale letos jsem při příchodu do dacha zjistil, že tento stroj roztavil napájení a terminálové spojení fáze, ale současně byla nula v pořádku a pak bylo vše kompletní! Co se stalo a co teď dělat? Díky předem!

Alexander, ahoj. Problém upnutí CIP (multiwire aluminum) na svorkách strojů není nový. Nejlepším řešením je přepnout na přední stranu domu z CIP na IGW pomocí propichovacích svorek. Například jako v tomto článku.

Stalinistý dům stojí 3 automaty 25A-10-25, první je pro světlo a zásuvky, druhý je pro pračku a třetí je vyrobeno jako nula a u vchodu a na výstupu jsou spotřebiče připojeny! Chystám umístit myčku s automatickým strojem 16A, ale vyvstala otázka, ale udělal jsem kabeláž správně? Řekni mi prosím!

Alexey, jednopólový automat v neutrálu je nepřijatelný. To je uvedeno přímo v tomto článku, pod kterým jste zanechali komentář.
Potřebuješ elektrikáře.

Děkujeme za článek!

Přidat k článku rozdíly mezi 2P a 1P + N. A také škálovatelnost na 3, 4 póly.

Ano, dobrá myšlenka, díky. Bude to nutné.

Děkujeme za článek

Díky za článek!

Dobré odpoledne Soukromý dům postavený v 70. letech. Bývalo to - pult v domě + dopravní zácpy. Nyní na přední straně domu stojí pult (v zapečetěné krabici) a místo dopravní zácpy je bipolární stroj. Všichni spotřebitelé doma jsou připojeni k zařízení, tj. 4-5 vodičů s různým průřezem na fázi a na nulu. Je to správné? Po dvojpólovém automatu lze jej na jednom vodiči umístit unipolárně a po dvoupólovém výstupu na společné sběrnici a potom na spotřebiče? Prosím, řekněte mi.

Nikolay, ahoj. Vy jste všichni správně popsali. Jak vybrat hodnoty automatů v závislosti na průřezu vodičů je popsáno zde A je také velmi žádoucí nainstalovat RCD před automatické zařízení.

Děkuji. Velmi informativní článek. Nyní s volbou jmenovité hodnoty stroje je vše jasné.

Děkuji dobře popsáno jasně

Master, můžete popsat trochu více příčiny potenciálního rozdílu se systémem TT a rizika při použití 3-pólového vstupního automatu v 3-fázové síti (neutrál neruší)?
Děkuji.

Eugene, ahoj. Hlavním rysem systému TT je, že na straně spotřebitele (na vstupu do domu) neutrál není připojen k místnímu uzemnění. Neexistuje tedy vyrovnání potenciálu místního a neutrálního území. Pokud je délka linky z rozvodny velká a její stav není nejlepší (stará nadzemní vedení, vyrobená holými vodiči), na konci řady na neutrální přímce může být značný potenciál vůči zemi. To je způsobeno zátěží ostatních účastníků a nenulovou odolností neutrálního drátu.
Mimochodem, systém TT se doporučuje v neuspokojivém stavu sítí (ustanovení 1.7.59 OLC). Je proto překvapující, že používáte TT pro třífázový vstup. Typicky jsou v nových sítích uvedeny tři fáze, kde je preferováno použití systému TN-C-S.

Němčina, díky za odpověď.
Co je, to znamená: 3 fáze a neutrální vzduch (nová nadzemní vedení) a jeho uzemnění v domě (venkov).
Nicméně na druhou část otázky: ve výchozím nastavení místní elektrikáři dali vstup na třípólový automat (neutrál není zlomený). Poté jsem v průběhu samočinného směrování kolem domu narazil na činnost RCD během odpojené fáze (opakovaná zkouška ukázala, že RCD pracuje, když byly neutrální a zemní vodiče zapojeny do vnitřního vedení). V příštím víkendu se pokusím měřit proud, pokud to lze provést běžným multimetrem.
Obecně však v souvislosti s tím myslím, zda je nutné vyměnit 3-pólový automat s čtyřpólovým automatem, je to naléhavě nutné. Tedy Je zřejmé, že existuje potenciál mezi neutrální a zemní (jak jste popsali), a dokonce i dostatečně k tomu, aby spouštěl zbytkové proudové zařízení. Jedinou otázkou je absolutní hodnota a důsledky použití třípólového VA.

Eugene, v pořádku.

"Co je, to je: 3 fáze a neutrální vzduchem (nová nadzemní vedení) a jeho uzemnění v domě (venkov)"
Proč nezačal dělat TN-C-S? Tedy, proč jste neutrálu na vstupu nepřipojili k zemi?

"Během procesu samočinného směrování v okolí domu jsem narazil na činnost RCD během odpojené fáze (opakovaný test ukázal operaci RCD při připojování neutrálních a zemních vodičů do interní kabeláže)"
To je normální a nepřímo naznačuje dobrou kvalitu vašeho uzemnění. Země a neutrál by neměly být připojeny po RCD. Vytvořili jste vyrovnávací proud, který byl dostatečný pro spuštění RCD.

"Pokusím se měřit proud, pokud to může být provedeno běžným multimetrem"
Jednoduché multimetry neumožňují měřit střídavý proud, pouze DC. Potřebujete buď multimetr s příslušnou funkcí, nebo roztoče s mikrokroukem.

"Je zřejmé, že existuje potenciál mezi neutrálem a zemí (jak jste popsali), a dokonce i dostatečně pro provoz RCD. Jediná otázka je v absolutní hodnotě. "
Správně, existuje potenciál (a je tam vždy!). Otázka je pouze v její velikosti. Potenciální rozdíl mezi pracujícím neutrálem a zemí několika voltů je naprosto normální. Takový potenciální rozdíl není pro člověka nebezpečný. Současně, když jste uzavřeli zemi a neutrál, kvůli nízkému odporu obvodu byl dostatečný proud pro spuštění RCD.
Ale v nouzovém stavu sítě (právě když je použito TT) potenciální rozdíl mezi neutrálem a zemí může dosáhnout desítek voltů, což je již nebezpečné.
Proto není zajímavý obvodový proud, ale tento potenciální rozdíl. Můžete jej měřit libovolným multimetrem.

Večerní studie ukázala následující závěry:
Nová VL ve formě CIP má právo být považována za dobrou (s nízkou pravděpodobností nulové přerušení) a v tomto případě může být použit systém TN-C-S.
Avšak v případě nouze na trati budu shromažďovat zbytečný a nebezpečný proud v mém uzemňovacím zařízení.
Současně je však systém TT v mém případě ještě nebezpečnější potenciál vzniká mezi lokální zemí a nulou při bouřce a já Nakonec jsem našel vysvětlení, proč se něco blikalo v jedné z bouřky v zásuvkách a to určitě nebyla závada. :)

Sensei, jestli ještě nejsi unavený, pak pokračuj - rozjel se zábavný rozhovor. :)
"Proč nezačali vyrábět TN-C-S? To znamená, proč jste neutrálu nepřipojili k vstupu na zem? "
Na tuto otázku můžu odpovědět pouze následujícím způsobem: udělali to tak, jak tomu bylo (jako standardní spojení). V té době jsem ani nevěděl takové pojmy jako různé schémata. I dnes však nemohu dostatečně zvládnout faktory, které určují výběr mezi TT a TN-C-S (pro které potřebuji pouze připojit zemní sběrnici N a PE mé země). Jdu za studiem. Faktory jistě musí být a v neutroně jsem v nepřítomnosti napjatější než země TT (TN-C-S).
Přidám pouze, že na sloupcích není připojeno žádné uzemnění, měřič je připojen k pólu z trolejového vedení, pak do poloviny cesty do domu proudí podél CIP 4x16 do mezilehlého sloupku, pak pancíř je na zemi, nabíječka je "trojúhelník", drát je bohužel 6mm2 podle národních tradic vystřelili elektrikáři;).

Eugene v obecném případě může být systém TN-C-S realizován s ohledem na vedení izolovaných vodičů (VLI) a přítomnost opakovaného uzemnění na pólech. Průřez vodiče spojující neutrál a uzemnění na vstupu do domu musí být nejméně 10 čtverců mědi. Jak vidíte, poslední dvě podmínky nejsou splněny. Podívejte se však na podpěry pečlivě, možná se znovu uzemní tím, že se připojíte k výztuži v horní části podpěry, a nikoliv snižováním nad povrchem. Taky to může být.

"Nicméně v případě nouze na trati budu shromažďovat zbytečný a nebezpečný proud v mém uzemňovacím přístroji"
Toto je běžná mylná představa, že pokud se neutrální zlomí, celý proud sítě proudí přes místní zemnící vodič. Nejnepříznivější (a nepravděpodobnou) situací může být situace, kdy se neutrál nadzemního vedení rozbije a jednofázový zkrat na "bývalý" neutrál se nachází za bodem zlomu. Ale i v tomto případě bude uzemňovací proud (i když přijmeme jeho odpor k nule) omezen neutrálním uzemňovacím odporem přímo v rozvodně (4 Ohmů) a nepřekročí 50 A. Drát 10 čtverců nad mědí snadno odolává tomuto proudu. Na základě toho se berou minimální průřezy vodičů PEN o 10 polích v mědi a 16 v hliníku.
V reálné situaci však bude opětovný uzemňovací proud při nehodě mnohem nižší.

"Ale současně je systém TT v mém případě ještě nebezpečnější potenciál vzniká mezi lokální zemí a nulou při bouřce a já Nakonec jsem našel vysvětlení, proč něco bliká v jedné z bouřky v zásuvkách a to určitě nebyla závada. "
Ale toto je druhá a podle mého hlavní nevýhoda TT - větší zranitelnost při nárazu bouřky. Otázka instalace svodiče se stává velmi relevantní.

Ale je to vždy 4 ohmy v rozvodně? Myslel jsem, že je to omezení zhora, ale ve skutečnosti to může být mnohem méně. Současně jde o mnohem více. Nejlépe uzemněte v sekci PEN, podobně jako samotná linka.

Pokusili jste se dosáhnout zemního odporu 4 ohmy? A ještě nižší? Nikdo nebude dělat práci navíc.

"V souladu s tím proud bude mnohem více."
Netrápí tě to, že předpoklad nulové odolnosti opakování při vstupu do domu? 30 ohmů stačí, odstavec 1.7.103. Nyní nakreslete vzor a počítat.

Obecně platí, že výraz "4 ohmy v rozvodné stanici" je pro průměrného člověka, aby nepožádal nepotřebné otázky. Ve skutečnosti je vše poněkud komplikovanější a přímo u transformátoru není povoleno více než 30 ohmů. Další podrobnosti viz ustanovení 1.7.101 ПУУ.

Mohu poskytnout náhradu za měď 10mm2. Pokusím se vidět opakované uzemnění. Je pravda, že jste řekli výztuž, ale zdá se, že to nemůže být zakotveno, i když nemusí být rozhodující pro železobeton (pokud mluvíme o takové výztuži).
A jedno poslední objasnění, prosím, ačkoliv se budu dále zabývat otázkou:
Mám první automatický (3pólový C20) a počítadlo za ním je instalováno ve stínění na sloupu pod OHL 0,4. Dále, jak již bylo zmíněno, dům je částečně vzdušným prostředím. pilíř již na místě SIPom 4x16, pak do domu vnikne pancíř do podzemí, kde je domácí štítek (ve kterém je PE-sběrnice připojena na sběrnici PE 6mm2 z lokální země). Ukázalo se, že neexistují jiné možnosti, jak provést přechod na TN-C-S jako v domácím štítu. Je to správné / přípustné? Vzhledem k tomu, že linka ze sloupu do domu se nezmění, pak TN-C-S může "nesvítit" se mnou.

Možná budu sám odpovídat - je nepřijatelné rozdělit PEN do domácího štítu (WR). Takže "zůstaneme" na TT a přemýšlíme o ochraně před bleskovými vlnami. A tam s JPD to je ještě složitější (drahé a, divně dost, nebezpečné). :)
Mistře, díky za důkladné odpovědi.

"Je nepřijatelné rozdělit PEN na domácí štít (SchR)"
Proč si myslíte, že je to nepřijatelné? To je zcela normální. Vše, co je potřeba, je odolat minimálnímu průřezu vodiče PEN k děličnému bodu: 16 čtverců v hliníku nebo 10 v mědi.

Němčina, díky.
Mám zmatek ve formulářích, takže jsem se domníval, že to bylo nemožné.
Sdílem PEN v domácím štítu.

Existuje však rozdíl, kde se má fáze připojit na dvou-terminál, vlevo nebo vpravo? Je zapotřebí propojit fázi napravo, ale existují pochybnosti, zda to udělat správně.

Ve dvoupólovém (automatu 2P) není žádný rozdíl, protože je sestaven ze dvou identických automatů. Proto nejsou svorky pólů označeny.
Ale stále existují 1P + N automaty. Také mají velikost dvou modulů, ale mají pouze ochranu (uvolnění) na fázovém pólu; neutrální pól je jednoduše přepínač, který pracuje "pro firmu" s fázovým pólem. Zde je tedy třeba se podívat na označení; neutrální pól musí být označen písmenem "N". Pokud se podíváte pozorněji, pak na fotografiích tohoto článku vidíte, že stroj 1P + N s označeným neutrálem je instalován u vchodu do panelu bytu.

Ano, díky, dal jsem na to další otázku: na přední části soukromého domu je nainstalován dvou-terminální obvod u 32A, v domě skupiny automatů je odpojena pouze fáze. Také bych chtěl v domě vypnout nulu. Co je lepší dát automatické, v tomto případě, zda je možné nastavit konzistentně automatický stroj stejného označení jako u vchodu, nechtěl bych se omezit. Nebo jenom přepínač zatížení, nepotřebuji, aby fungoval. V tom případě mohu jít ven do dvora a zapnout stroj na fasádě, stačí úplně vypnout zátěž, například vyměnit zásuvku. Viděl jsem v jednom domě, že existuje skupina automatů na jednu fázi a jednu samostatnou na nulu, je to možné?

Není možné instalovat jednopólový automat v neutrálu jakýmkoli způsobem, a článek tak říká. Do ochranného štítu vložte dvojpólový jistič nebo přepínač zatížení. Pokud jde o mě, automat je lepší, stejného označení jako na fasádě.

Děkuji vám za radu. A řekněte některým lidem v soukromém sektoru, aby pozorovali zbývající automatické šrouby v pojistkových zásuvkách do zásuvek, je nula a fáze se ukáže být rozdělena, jsou tyto osoby ohroženy? A proč tolik let trvá tato situace všude?

Toto je dědictví 127/220 sítí, což je také popsáno v článku. Ano, riziko je hezké.

"A proč po tak mnoho let byla tato situace všude?"
Filozofická otázka ze stejné kategorie jako hlupáci a silnice. Navíc i dnes se "reprodukují" odborníci.

Ano, existují "specialisté", zeptali se na své kamarády, kde viděl skupinu strojů se samostatnou nulou, která je uvedla, je to aktuální zaměstnanec "energetické sítě" a zpočátku se na fázi objevila pojistka na nulu a skupina strojů, nahradili samy dopravní zácpy po druhém vyhoření.)

"Po druhém vyhoření vyměnili samočinnou zástrčku"
Tak co se změnilo? Jaká pojistka, ta automatická - žádný rozdíl. Neutrál může být roztrhaný pouze ve stejné fázi. Tato "souběžnost" musí být zajištěna konstrukcí spínacího přístroje.

Řekněte, že dvoupólový automat je tvořen dvěma jednopólovými, ale jak je považován pro každý z nich, protože obvod automatu neustále znamená, že každý automat by měl mít menší jmenovitou hodnotu ve dvou? pokud je například zapsána 32a na dvou-portové síti, ukazuje se, že je samostatná na montážním stroji 16a

Andrew, v uzavřeném obvodu, je proud v jednom z těchto sekcí stejný. Proto je dvoupólový automat s jmenovitou hodnotou 32A sestaven ze dvou stejnosměrných automatů o stejné jmenovité hodnotě.

Dobrý den Pomoz mi to přijít na to. V panelu bytu po rozdílu je počitadlo. EKF 25 A. Automatický stroj. Daleko od něj jdou skupiny rozety automatickými stroji na 16 A a světlem 10A. Teprve tehdy, pokud zásuvku zapojíte současně s děrovacím zařízením a konstrukčním vysavačem, a současně například začne fungovat chladnička, tento rozdíl. stroj snížit. Řekněte, zda je možné toto vyměnit. automatický stroj pro bipolární zařízení, například 32 A nebo 40 A?
Nebo bipolární stroj musí být umístěn před pultem, a ne po?

Vladimir, ahoj. Difuzní stroje od firmy EKF jsou známé kvůli interferencím. Takové rušení zejména poskytují kolektorové motory (vysavač, perforátor) a spínací indukční zatížení (spuštění motoru chladničky).
Jednoduše vyměňte tento difuzér za podobný, ale od normálního výrobce. Alespoň na Easy 9 od společnosti Schneider.
Není možné instalovat stroj s vyšší jmenovitou hodnotou, a proto není možné přetěžovat výkon přiřazený k bytu.

Děkujeme za účast!
Na palubní desce od vývojáře byly instalovány různé stomaty podle EKF s nominálními hodnotami 32A a 25A. Před pultem v přístupovém e-mailu. Rada by měla diffavtomat stroj pro zadání nominální hodnotu 50 A. V té době jsem byl v té době opravy poté, co počítadlo opustil diffavtomat 32 A, ale o 2 roky později, on odstoupil - vypnout a je již zahrnuta v ceně, nahradil jsem ho diffavtomatom 25A. Jak se chová, jak jsem popsal výše. Proto se zeptám na dvojpólový stroj. Difuzní stroje jsou velmi drahé.

Vladimir, jsem si jistý, že v přístupovém štítu je ohnivzdorný defavtomat, tj. S diffto nominálním větším než 30mA. K ochraně osoby není určen.
Namísto diferenciálního operátora můžete nainstalovat sadu jednopólového automatu s jmenovitou hodnotou 32A a RCD s nominální hodnotou 40A as diferencí 30mA. Bude to jak bezpečnější, tak i levnější. Jedinou nevýhodou je, že takový svazek obsadí jeden další modul.

Správně jsem pochopil, že dvoupólový automat v principu by neměl být zvažován?
V tomto případě si myslím, že je lepší umístit diffavtomat než svazek jednopólového automatu s jmenovitou hodnotou 32 A a zařízením s reziduálním proudem s jmenovitou hodnotou 40A. Neměli byste zachránit bezpečnost. Jaká je nominální hodnota 32A nebo 40?

"Správně jsem pochopil, že by bipolární automat v zásadě neměl být zvažován?"
Ano, jinak zůstanete bez difúzní ochrany. Ohnivzdorné defavtomat na schodech - nepočítají, není ochrana lidí.

"V tomto případě si myslím, že je lepší instalovat difuzér než svazek jednopólového automatu s jmenovitou hodnotou 32 A a zařízení s reziduálním proudem s jmenovitou hodnotou 40 A. Neměli byste zachránit bezpečnost. "
Neexistuje zde žádná úspora. Naopak kombinace automatu a RCD je spolehlivější než zařízení "dva v jednom".

"Řekni mi, jakou hodnotu máš dát 32A nebo 40?"
Pokud máte na schodech 50 ampérmetrů, nemá smysl omezovat se. Vložte 40A.

Nemůžu pochopit - pokud vybereme RCD 40A, tak proč je jistič d. menší jmenovitá hodnota, tj. 32A?
Rozhodl jsem se, že vaše volba je správnější. Uvažuji o společnosti ABB. Vybírám si mezi F202 AC-40 a FH202 AC-40. Můžete říct, co je jejich rozdíl? Kromě ceny 2krát?

"Já prostě nerozumím - pokud vybereme RCD 40A, tak proč je jistič d. nižší jmenovitá hodnota 32A? "
Nevyjádřil jste výrobce a začal jsem od Číňanů. A mají jmenovitou hodnotu RCD, která by měla být vybrána o jeden stupeň vyšší než vyšší stroj.

"Vzhledem k společnosti USB společnosti ABB"
Teď vidím :)

"Vybírám mezi F202 AC-40 a FH202 AC-40. Můžete říct, co je jejich rozdíl? Kromě ceny dvakrát? "
V každodenním životě - téměř nic.

Dobrý den!
Mám domácí kabeláž otázku.
Má dvoupólový automatický vstupní spínač a diffavtomat nějaký bod pro instalaci dvoupólových automatů pro jednotlivé obvody zásuvek, osvětlení nebo jednotlivé prvky (klimatizační zařízení, pračka apod.)?

Dobré odpoledne Ne, není třeba instalovat dvoustranové sítě na skupinové linky.

Jasné A co diferenciální automaty?
Můj přítel elektrikář doporučuje, aby nedělal diferenciál vůbec.
Na druhou stranu, podle našich standardů je zapotřebí rozdíl na každých 5 řádcích. Mám 9 řádků.
1 řádek je zodpovědný za světlo, 4 řádky pro řadu zásuvek (přibližně 5 zásuvek pro každou linku), 4 další samostatné linky pro klimatizační zařízení a pračku.

Zatímco se opíráte o zlatý zlom, na začátku vkládejte jeden rozdílný stroj.

Je elektrikář v pořádku? A kolik je regulační potřeba instalovat další diference za každých 5 řádků?

"A co diferenciální automaty?"
Pozitivní.

"Můj elektrický přítel doporučuje, aby si diferenciál vůbec neudělal."
Nejprve není jasné, co váš přítel znamená slovem "rozdíl". Jaký je rozdíl v rámci teorie mechanismů a strojů, vím. A v elektrotechnice neexistuje taková věc, existuje koncepce "Diferenciální ochrany".
A za druhé, váš přítel není elektrikář, protože dává takovou radu.

"Podle našich standardů je třeba rozlišovat na každých 5 řádcích."
Nejsem obeznámen se španělskými normami, ale ruské PUE nejsou založeny na počtu řádků, ale na údajných únikových proudech. Cituji:
"7.1.83. Celkový netěsnící proud sítě, při zohlednění připojených stacionárních a přenosných spotřebičů energie, při normálním provozu nesmí přesáhnout 1/3 jmenovitého proudu RCD. Při absenci dat by měl být svodový proud elektrických přijímačů převzat z výpočtu 0,4 mA na 1 A zatěžovacího proudu a proudu síťového úniku z výpočtu 10 μA na 1 m délky fázového vodiče. "
Z praxe vyplývá, že skutečné svodové proudy na spotřebičích jsou alespoň poloviny odhadovaných. A úniky provozních kabelů jsou obecně nevýznamné.

"Zatímco se opíráte o zlatý zlom, na začátku položte jeden stroj.
Typickým příkladem převahy financí nad zdravým rozumem. Lepší vložte dva RCD 40/30 a přerušujte čáry pod nimi do 4 + 5. Skupinové stroje samozřejmě - unipolární.

Máte pravdu, pravděpodobně mi někdo elektrikář nepochopil terminologii.
Slovem diferenciál jsem myslel na diferenciální ochranu.

Ale zpět k navrhovanému schématu.
Myšlenka byla instalace automatických strojů do krabice s 24 prvky. S jedním RCD byly na každý okruh 2 volné pozice. Automatické stroje v obvodu jsou dvoupólový jednopólový.
Nyní s modifikovanou schématem s použitím dvou diferenciálních ochran a dvou jedno-modulových automatů, podle předchozího, máme 2 volné sloty.
Náklady se zvýší o 24% kvůli rozdílu v cenách jednomodulových automatických zařízení z dvoukomorových a dalších RCD.

Co říká o rovnováze zdravého rozumu a ekonomické kompozice?

"Automatické stroje v schématu jednopólový, dvoumodulový."
. Mysleli jste automaty 1P + N?

"Co říkáte o rovnováze zdravého rozumu a ekonomické kompozice?"
Alexander, nahradit všechny automaty skupiny od bipolárních až po unipolární. Pak bude existovat zdravý rozum, pokud jde o přijetí ekonomické složky.

dobré odpoledne s bipolárními, pak se vše zdá být jasné. Ale stále nemůžu přijít s 3p a 4p. Při vstupu do soukromého domu přichází sup, 4 * 16, jak by bylo lepší začít s 4p strojem nebo dát 3p stroj?

Andrei, ahoj. Záleží na tom, jaký druh uzemňovacího systému plánujete. Pokud je TT, pak potřebujete quadrupole. Pokud TN-C-S, pak neutrál není třeba zlomit.

Dobré odpoledne Rodiče žijí ve starých chruščijských 60. letech. Ve štítu na schodišti je hrozné (dopravní zácpy s chybami, hliníkové vedení). V poslední době se elektřina začala mizet a elektrikář řídící společnosti říká, že všechna pravidla))). Rozhodl jsem se, že je nutné nainstalovat automatický stroj na 25A z levných sérií (pravděpodobně dvou-terminál) a nahradit vstup s ocasy se 3x4.0 mědi. Pak došlo k problému uzemnění - v elektrotechnické firmě říkají, že v takovýchto domech je třeba vrhnout zemi na nulu (jen zkroutí dráty ve štítu a připojení k nulovému terminálu). A po přečtení vašeho článku jsem si uvědomil, že nemusí být dobré, kdyby fáze a nulová změna na vstupu do štítu. Co vám o tom může poradit? Jak mohu získat půdu, která je potřebná k praní?
V bytě je také v plánu: výstup z dvoupólového metr 20-25A (to je, aby bylo možné obestachivat najednou), a dále na výstup 16A odnopolyusniki na pokoj a nenasytné spotřebitele (mikrovlnná trouba, klimatizace, stiralka), levná série světlo 10A ( a možná jen 6A za každý pokoj, kuchyň a koupelnu). Dostanu jeden UZO 30A 30mA (nebo možná i 10mA) na zásuvky pro pračku, koupelnu a kuchyň před kulomety.
K elektrickým zásuvkám (mikrovlnná trouba, pračka) a kinezi mědi 3x2,5 kinu, k zbývajícím zásuvkám 3x1,5 a 2x1,0 osvětlení (lampičky pro domácnosti, možná i pro menší část, ale máme takové vodiče, zřetelně menší část).
Uveďte prosím své chyby a radu.

"V elektrárně říkají, že v takových domech je třeba vrhnout zemi na nulu"
Ne, průřez neutrální věže v takových domech neumožňuje přidělit půdu z ní (klauzula 1.7.131 ПУУ).

"Jak mohu získat půdu potřebnou pro pračku?"
Žádný způsob. Ale kabeláž ještě položila třívodičové, v budoucí rekonstrukci stoupacího potrubí.

"Nebo možná i 10mA"
Při absenci uzemnění - nutně 10mA.

"Do ostatních zásuvek 3 x 1,5"
Ne, na ostatních zásuvkách - jen 3x2.5. Je možné položit 3 x 1,5 kabel do zásuvek pouze za podmínek automatického stroje 10A.

"A na osvětlení 2x1,0"
Osvětlení také vyžaduje třížilový kabel, a to i tehdy, když svítidla nemají uzemňovací svorky (ustanovení 7.1.70 a 7.1.36 ПЭЭ).

Dobrý den Moje otázka je, zda můžete kuchyňské zásuvky. Rozdělený na dva řádky ze štítu sám podle schématu. RCD 25A pak 2 automatické při 16A. A přesto můžete připojit varnou desku přes jednopólové automatické 32A přímo bez zásuvky. Obecné RCD je 63A.

Vitaly, ahoj.
Pokud je automat s jmenovitou hodnotou nejvýše 25 A vyšší než 25-amp RCD, pak ano, můžete. Pokud tomu tak není, nainstalujte jej.
Desku lze připojit přímo přes svorkovnici. Ale to nebude moc výhodné.

Dobrý den Četl jsem článek jedním dechem, vše je jasné a srozumitelné. Děkuji za práci.

Ale je tu malá otázka. Chci ve svém bytě hodit samostatnou linku pro připojení pračky a kotle. V el. po pultu je blok s třemi jednopólovými automaty: dva C16 a jeden C40. Podle pasy pro tuto techniku ​​pračka spotřebuje co nejvíce 1,8 kW a kotel - 2 kW (u kotle z továrny je na přívodním kabelu RCD). Pokud správně počítám a rozumím, pak hodím kabely ze strojů na palubní desku do dvou terminálů v bytě (budu potřebovat dvoupólový automatický stroj 20 A pro připojení s touto technologií) a pak z nového stroje do zařízení. Řekněte mi, jestli jsem správně pochopil a zda je taková schéma připojení bezpečná.

Roman, ahoj. RCD na kabelu kotle je dobrá, ale nic slibuje. Kromě toho je k dispozici pračka bez difúzní ochrany.
Proto položte do podlahového panelu další diffavtomat C16 30mA a napájejte řádek 3x2.5 pro podložku a kotel pod ním. Vezměte zemi pro tuto čáru z těla štítu. Máte elektrické sporáky; průřez stoupačky dovolí.

Děkuji vám za konzultaci. O víkendu to udělám.

A ještě jedna otázka o stejné konfiguraci. Existuje rozdíl v těsnění od štítu měděného kabelu s průřezem 1,5 a 2,5 mm? Co vám poradit.

Samozřejmě, existuje rozdíl. Určitě potřebujete 2,5 čtverečních.

Dobrý den. A v jakých případech používáte AV bez neutrálního uvolnění?

Cyril, ahoj. Pravidla automatu 1P + N se mohou použít ve většině případů. Bylo by ale lepší mít plnohodnotné bipolární sítě (2P).

Řekni mi, prosím, o dvouvodičové síti. Správně chápu, že dvoupólový automat může být zaveden do sítě typu "fáze a nula", ale v síti typu "fáze a PEN" - je to nemožné?

Přesně. PEN-vodič nelze přepínat. Proto musí být síť se dvěma přípojkami umístěna po rozdělovacím bodu PEN a musí být přepojena již rozpínaná neutrální N.

Děkuji. A jaký systém se používá v obvyklém pětipatrovém panelu Khrushchev - "fáze a nula" nebo "fáze a PEN"? Za předpokladu, že generální opravy v domě nedělají přesně v roce 1990 (a s největší pravděpodobností od doby výstavby).

Fáze a neutrál (pracovní, N). Přes příčný řez na PEN se netýká. Nepokoušejte se ukotvit na takovém stoupači, je to nebezpečné.

Mám to. Děkujeme za odpovědi.

Díky, skvělý článek. Představoval jsem si všechno - ačkoli ne profesionální elektrikář, ale dělám všechno sám. Článek dovolil potvrdit správnost svých vlastních nápadů. Na internetu bylo o tom napsáno spousta, ale většinou takový nesmysl.

Dobrý den Je možné instalovat jednopólový přepínač namísto dvojpólového přepínače na trimru (sekačka na trávu)? otevřít jeden drát? Tlačítko vypálilo. Tlačítko ovládalo kolektorový motor 220 V. Pro motor to záleží - oblouk, přechodové...?

Igor, ahoj. Chápu vaši otázku, toto tlačítko je spíše vzácné a je těžké ho najít. Ale stále se ji snažím najít. Bod zde není v motoru (je to jedno), ale v bezpečí.
Nejprve je každé elektrické nářadí vybaveno bipolárními tlačítky. To je otázka elektrické bezpečnosti, protože pokud zlomíte pouze jeden drát, nástroj může zůstat v potenciální fázi.
Za druhé, potřebujete tlačítko, nikoli přepínací přepínač. Pokud náhodně uvolníte trimr z rukou, tlačítko se vypne (není uzamčeno) a nástroj nebude moci způsobit zranění. A v případě přepínacího spínače bude trimr pokračovat v práci a to je nebezpečné.

Ironií je, že tlačítko není v nedostatku, jen obchodníci v našem hlavním městě žádají o to $ 3, ačkoli v našem bývalém kapitálu stojí $ 0,8, ale plus doručení poštou. A mám jediný pól.

Igor, pak se podívejte na přepínací přepínač se dvěma kontaktními skupinami pro tři polohy bez upevnění v krajních polohách. Některé z nich. Algoritmus pracuje s nimi (on) -off- (on), kde (v) v závorkách znamená nepřítomnost fixace.

Nalezeno toto: mikrospínač 2D701. Myslím, že to řeknu, 10 A je docela spokojen, starý byl u 8 A.